سکونت مردم در تهران غیر ممکن شد!!

همین الان

جهت مشاوره رایگان روی لینک کلیک نمایید

سکونت مردم در تهران غیر ممکن شد!!

به گفته عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران، در گزارش اقتصاد ۲۴ ذکر شده است که پیش بینی می‌شود بخش مسکن در سال جاری با یک نرخ تورم ۴۰ درصدی مواجه خواهد شد. این افزایش قابل توجه نرخ تورم به حدی می‌رسد که برای بسیاری از مردم، سکونت در مناطق تهران غیرممکن خواهد شد.

با اینکه متوسط قیمت مسکن در شهر تهران به بیش از ۵۰ میلیون تومان در متر مربع رسیده و تنها برای چند متر مربع، با وام مسکن، قدرت خرید وجود دارد؛ اما هشداری در مورد تورم در بخش مسکن، برای نیمه اول سال ۱۴۰۲، همچنان باعث نگرانی خانه‌جویان شده است.

به گفته حسن محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران، در ارتباط با این موضوع، با توجه به بودجه‌ای که دولت برای سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی کرده است، سیگنالی برای افزایش نرخ تورم به نرخ ۴۰ درصد ناشی از همین بودجه، ایجاد خواهد شد. همچنین، معمولاً وقتی دولت به صراحت یک موضوع را اعلام می‌کند، پیش‌بینی‌ها، به ویژه در بخش تورم، با افزایش چشمگیری مواجه خواهد شد.

به گفته این فرد، شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای است که اگر هزینه یک کالا یا محصول افزایش پیدا کند، تولید کننده، توزیع کننده و خدمات دهنده به آن دلالت می‌کنند و در نتیجه، بیش از آن چیزی که دولت در نظر گرفته، به دست خواهد آمد.

حسن محتشم بیان کرد: پیش‌بینی دولت همواره در خصوص درآمدها و هزینه‌های جاری است، اما با توجه به تجربه سال‌های گذشته، معمولاً درآمدهای دولت کمتر از پیش‌بینی شده و هزینه‌ها بیشتر از برنامه‌ریزی شده بوده‌اند، که در نتیجه، باعث ایجاد تورم بالاتر از پیش‌بینی دولت می‌شود.

گرانی مسکن تا کجا ادامه دارد؟
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان مسکن تهران به این موضوع اشاره کرد که قدرت خرید در بازار مسکن موثر نیست و به همین دلیل قدرت خرید کاذب است. ورود سرمایه‌گذاران به بازار منجر به افزایش گرانی مسکن شده است و با توجه به این وضعیت، افزایش ۴۰ درصدی در قیمت مسکن در سال جاری قابل پیش بینی است.

این کارشناس صنعت مسکن، به طوری که قابل فهم‌تر و ساده‌تر باشد، درباره راه‌هایی برای رفع مشکل تورم در بازار مسکن صحبت کرد. او اینگونه توضیح داد که برقراری ارتباط با دنیای بیرون، کاهش تورم در اقتصاد و همچنین مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های ساخت و ساز مسکن دولتی، ممکن است با گذشت زمان به بازار مسکن کمک کند تا به سمت استحکام قیمت‌ها حرکت کند. در غیر این صورت، بازار خرید و فروش و اجاره مسکن در تهران به گونه‌ای رو به رشد است که مسکن برای بسیاری از افراد در تهران غیر قابل دسترس می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

همین الان

جهت مشاوره رایگان روی لینک کلیک نمایید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.