همین الان
جهت مشاوره رایگان روی لینک کلیک نمایید
ویژگی های هرمشاور املاک خوب
قبل از شروع صحبت قصد داریم به نکته ای اشاره کنیم که شاید چندان به آن توجه نمی شود اما به عنوان یکی از واجبات یک مشاوره خوب است. آراستگی و نحوه لباس پوشیدن مناسب و معطر بودن، در تمام مراحل مشاوره بر ذهنیت مشتری شما و حتی مالکین طرف قرارداد بسیار تاثیرگذار است.
مشاوره مسکن یک حرفه است و تمام افرادی که در این مسیر قدم گذاشته اند می بایست رفتار حرفه ای داشته باشند.
- دانش مشاور املاک قدرت است!
به روز بودن طبق آخرین اطلاعات موجود در بازار مسکن و داشتن اطلاعات و دانش در مورد تمام محلههای حوزهی کاری یک مشاور املاک یک امر ضروری است. این کار در جذب مشتریان بیشتر نیز سودمند است. برای موفقیت هر مجموعهای نیاز به سرمایه گذاری در زمان، انرژی و هزینه وجود دارد و مشاورین املاک نیز از این قاعده مستثنا نیستند. در نتیجه شما نیز باید با سرمایه گذاری در این موارد دانش خود را به روز کنید تا از سایر رقبایتان عقب نمانید.
- شبکه ارتباطات خود را بسازید و آن را تقویت کنید!
یک مشاور املاک موفق، باید شبکه گسترده ای از افرادی که در حوزه مسکن هستند را بشناسد. وی همچنین علاوه بر این افراد، باید شبکه ای از خریداران و فروشندگان بالقوه را در لیست خود داشته باشد.
- فهم خوبی از بازار مسکن ناحیه خود داشته باشد.
یک مشاور املاک موفق از تغییرات خاص، ویژه و ناگهانیای که در بازار مسکن رخ میدهد، آگاه است. وی زودتر از هر کسی استراتژی قیمت گذاری و تغییرات قیمت املاک را با توجه به شرایط جامعه میبیند و آن را تحلیل و پیشبینی میکند. یکی از دلایل موفق مشاورین بزرگ املاک شناسایی تغییرات کوچک و بزرگ در حوزه مسکن است که آن ها را از سایر رقبا متمایز میکند.
- به جزئیات توجه کنید.
توجه زیاد به جزئیات برای یک مشاور املاک، امری ضروری است. یک مشاور املاک کامل، با توجه به نیازهای منحصر به فرد مشتریان خود به آن ها مشورت ارائه میدهد، تا آن ها را راضی و خشنود کند! لازمهی این کار ارتباط خوب و موثر با مشتریان است تا نیاز هر مشتری را به دقت متوجه شوید. هر چه در این موضوع دقیقتر عمل کنید و مشتریان رضایت بیشتری از شما داشته باشند، معاملات بیشتری خواهید داشت.
- مشارکت و تعامل بیشتری با مشتری داشته باشید.
یک مشاور املاک خوب تنها به خرید و فروش املاک مشغول نیست. خیلی مهم هست که شما شخصیت واقعی خودتون رو نشون بدید و با اشتیاق تمام با مشتریان خودتون مشارکت داشته باشید. واکنش مردم، زمانی که باشخصیت و صداقت برخورد با آن ها برخورد کنید و در کار خود اعتماد به نفس دارید، بسیار بهتر خواهد بود و به راهنمایی گرفتن و کمک خواستن از شما، علاقه بیشتری نشان خواهند داد.
- به معماری و حوزه مسکن علاقه داشته باشید.
علاقه داشتن به معماری ساختمان و زیرشاخههای آن، مزیتی است که شما را از سایر مشاورین املاک جدا میکند. داشتن دانش و علاقه در این حوزه، در مکالمات شما با مشتریان به وضوح حس خواهد شد و مشتریان شما از این که شما به معماری و صنعت ساختمان مطلع خواهند شد که این مورد تاثیر خوبی بر روی آنها خواهد داشت.
- شروع کننده بحث شما نیستید.
بدترین کار در مشاوره این است که بدون اینکه از احساسات و تفکرات مشتری اطلاعی کسب کرده باشید شروع به صحبت و رهنمود بکنیم، بنابراین مشاور خوب همیشه اول شنونده خوبی است. بگذارید مشتریان حتی از مشکلات بازار املاک، گله و شکایت بکنند اما هیچ گاه حرف آن ها را قطع نکنید.
- هر صحبتی را با صبر و حوصله بشنوید.
یک مشاور خوب آمادگی شنیدن هر مشکلی را دارد، خود را در نقش یک مشاور برای حل مشکل مسکن مشتری خود ببینید.
. همه مراجعه کنندگان یک شانس برای شما هستند و برابرند.
یک مشاور حرفه ای آمادگی پذیرش هر فردی با هر رنگ پوست و نژادی را دارد. هر مراجعه کننده ای بصورت بالقوه یک مشتری تمام عیار به حساب می آید.
- شما تنها یک راه برای مشاوره ندارید بلکه آستین شما پر از راه حل های گوناگون است.
به عنوان مثال سبد ملکی که به مشتری پیشنهاد می دهید می بایست از انواع ملک های گوناگون در همان رنج قیمت پر باشد.
- درد مشتری را تشخیص داده و قبل از اینکه درمان را به او پیشنهاد دهید.
درد او را برایش روشن کنید؛ برای مثال گاه مشتری نمی داند که بودجه او هیچ گونه تناسبی با خواسته اش ندارد به جای اینکه ابتدای امر این مسئله را به او گوشزد کنید سعی کنید مثال های نقضی را در همان رنج بودجه به او نشان دهید تا ابتدای امر او با مشکل خود آشناتر شود.
- به خواسته روشن و معقول مشتری خود برسید.
پس از کشمکش های اولیه و ایجاد فضای اطمینان در ذهن مشتری خود که یکی از مهمترین ارکان یک مشاوره حرفه ای است، یکبار خواسته منطقی او را با تمام جزئیات برای او بیان کنید تا بر سر آن با مشتری به یک اجماع اولیه برسید.
- به مشتری نشان بدهید که امین او هستید و خیر مشتری را می خواهید.
با این امر شما دیگر در دل مشتری خود نفوذ کرده اید و این امر راه شما را برای رسیدن به یک معامله موفق هموارتر می کند اما در ذهن داشته باشید که در تمام مراحل بالا از چاپلوسی بپرهیزید.
- دایره اطلاعات عمومی خود را وسیع کنید.
این امر به چند معنی است، اول از همه یک پکیج کامل از ملک های مرتبط با خواسته مشتری در ذهن داشته باشید، دوم چون وقت زیادی را با مشتری می خواهید سپری کنید حتماً روی دایره اطلاعات عمومی و فن بیان خود کار کنید زیرا این امر برای یک مشاور خوب بسیار حیاتی است .
- منفی بافی را خلع سلاح کرده ویک جو و انرژی مثبت را به وجود آورید.
در مراحل مختلف انجام معامله ذهنیت های منفی بسیار شما را محاصره خواهند کرد، مشاور حرفه ای کسی است که این ذهنیت های منفی را شناخته و از خود دور نماید و در عوض تمام انرژی خود را بر روی انجام معامله ای خوب متمرکز نماید.
- به مشتری قدرت تصمیم گیری بدهیم.
حالا وقت آن است که کمتر حرف بزنیم و مشتری را به حال خود بگذاریم تا اندکی بر فرآیند بازدیدهای ملک تمرکز کند و بتواند به یک تصمیم قاطع برای شروع فرآیند معامله بیفتد، در این مرحله پرچانگی مشاور می تواند اثرات مخربی را بر انجام معامله بگذارد.
- آمادگی جلسه نشست.
شما ۹۰ درصد راه را رفته اید حالا وقت آن است که با ایجاد یک جو سالم و مبتنی بر اعتماد ذهنیت مالک و مشتری را در یک جهت قرار داده و لذت یک معامله خوب را ببرید. (فضای اتاق جلسه از نظر تمیزی و طراحی عالی نیز می تواند بسیار تاثیرگذار باشد)
- نکته پایانی!
در تمام این مراحل بدانید که ما فقط به دنبال همین یک معامله نیستیم و نگرش یک مشاور حرفه ای چه در رابطه با مشتریانش و چه مالکین یک نگرش بلند مدت است. این نکته را به خاطر بسپارید که گران بهاترین سرمایه یک مشاور مسکن حرفه ای نگرش بلندمدت او و اعتمادی است که در ذهن مالکین و مشتریانش ایجاد می کند.
همین الان
جهت مشاوره رایگان روی لینک کلیک نمایید